9+2 konkrét példa,
amire használhatod a Conversific-et
A webanalitika és a konverió optimalizálás évtizedekig csak a hozzáértők játszótere volt. Összetett elemzések, bonyolult és lassú döntéshozatal, kevés kézzelfogható következtetés, amivel akár laikusként is képesek vagyunk kezdeni valamit.
Igen, ez a cikk most rólunk és a termékünkről fog szólni. Ritkán csinálunk ilyet, de teljes mértékben meg vagyunk győződve arról, hogy ezekkel a tippekkel optimalizálni tudod majd az eredményeidet.
Gyakran halljuk a kérdést, hogy “Mitől jobb, vagy miért más a Conversific, mint a többi analitikai eszközök?”. Ha a Conversificet használod, akkor egy helyen láthatod a vásárlókkal, a megrendelésekkel, termékekkel és a marketinggel kapcsolatos minden részletedet.
Ebben a rövid cikkben szeretném bemutatni számodra a 9 kedvenc példámat arra, hogy konkrétan mire használhatod a Conversific-et. Tapasztalatom szerint segítik majd a Te üzleted növekedését is.
Vágjunk bele!
1 – Tegyél szert több visszatérő vásárlóra az ügyfélszolgálat és ügyfélélmény hatékonyságát növelve
10-ből 9 ember hajlandó többet költeni olyan cégeknél, ahol meggyőződése szerint kiváló az ügyfélszolgálat.
Másszóval, ha visszatérő vásárlók szerzése a cél, az emberek 90%-nak elsősorban a vásárlási élmény és a bánásmód az ami fontos, nem pedig maga a termék vagy az ára.
A Vásárlói jelentésünkkel felruházhatod az ügyfélszolgálatot olyan információkkal, mint például egy ügyfél megrendelési története, melyik marketing csatornát használta vásárlásra vagy akár a hűségének mértéke.

Láthatod milyen régóta jár hozzád vásárolni, mennyit költ átlagosan és, hogy félned kell-e attól, hogy elveszíted, mint ügyfelet vagy sem.
Ha ezeket a részleteket felhasználod a kommunikáció során, az ügyfelek azonnal érzékelik a professzionális és törődő hozzáállásodat, amiért cserébe hosszútávú bizalmukkal fognak megjutalmazni.
2 – Növeld az email kampányok hatékonyságát szegmensekkel
A személyre szabott és megfelelően célzott email kampányok átlagosan 760%-al több bevételt generálnak az általános tömeg emailekhez képest.
A Conversific szegmentálási funkciói segítenek perszonalizálni az értékesítési stratégiádat vásárlói csoportok létrehozásával, egyedi demográfiai és geográfiai jellemzőik megismerésével.
Van lehetőséged egyedi logika alapján saját szegmenseket is építeni, de már alap esetben is 13 előre beépített vásárlói csoportot nyújt a rendszerünk számodra.

3 – Elemezd a vásárlók rendelési viselkedését
Hány ügyfél vásárolt egyszerre egy terméket? Kettőt? Esetleg többet?
A Rendelés jelentésben csoportokra bontva láthatod, hogyan oszlik el megrendelésenként a megrendelt termékek száma vagy, hogy hogyan változik a kosárérték.
Akár azt is láthatod, hogy melyik nap mely órájában érkezik be a legtöbb megrendelés tetszőleges időintervallumra (mondjuk a múlt héten vagy a tavalyi Black Friday alkalmával).

Ennek az információnak a birtokában jobb marketing döntéseket hozhatsz. Például megszabhatod mikor költsön többet a Facebook hirdetéskezelő vagy mikor érdemes Instagramon posztolni a termékeidet.
4 – Ismerd meg az Új vs. Visszatérő vásárlói arányod
Tetszőleges időintervallumon megtekintheted az Új és Visszatérő vásárlók arányát.
Miért fontos ez?
Segítségével megértheted, hogy mely csatornák hoznak inkább új vásárlókat és melyeket használják jobban a visszatérő vásárlóid.

Milyen a kettő egymáshoz viszonyított aránya? Inkább új vásárlók szerzésére kellene fókuszálnod vagy arra, hogy a már meglévőknek újra értékesíts?
5 – Tekintsd meg az élettartamra vonatkozó értékeid
Az, hogy mennyi bevételre számíthatunk összesen egy átlagos vásárlótól élettartama folyamán nagyon fontos kérdés, viszont sokszor nehéz pontosan kiszámolni.
A Conversific segítségével nem csak ezt tudhatod meg, de akár azt is hogy tipikusan hány megrendelést ad le egy átlagos vásárló mielőtt végleg elveszíted vagy, hogy tipikusan többet vagy kevesebbet költenek-e ismételt vásárlások esetén az emberek.

Ezen információk által megbízható képet kapsz arról mekkora bevételre számíthatsz vásárlóidtól hosszú távon.
6 – Értsd meg honnan jönnek a fizető vendégek
A különböző hirdetési platformokra jellemző, hogy mindig saját maguk felé billentik el a mérleg nyelvét és, hogy igyekeznek a saját értéküket a lehető legjobban szem elé helyezni.
Ezzel nincs is semmi baj, viszont a Conversific azt a megközelítést követi miszerint egy webáruháznak a bevétel generálás az elsődleges célja és minden más csak utána következik. Ezért pontosan erről biztosítunk tiszta képet.
Marketing csatornákra bontva láthatod, hogy mennyire térülnek meg a befektetéseid, melyek a legtöbb bevételt hozó marketing csatornáid és melyek azok, amelyek inkább csak a látogatókat generálják.

Ahelyett, hogy különböző pontatlan hirdetéskezelő platformokból próbálnád meg kibogarászni az igazságot, használd a Conversificet arra, hogy tisztán átlásd a lényeget, egy helyen.
7- Megfelelő vásárlói perszónák / célcsoportok megalkotása
Egy jó vásárlói célcsoport mindennek az alapja.
Kiket, milyen csatornán keresztül tudsz elérni, milyen üzenettel. Ők milyen eszközt fognak használni mely termékek megtekintésére.
Ezen információk birtokában tudod létrehozni a legtöbb bevételt generáló értékesítési tölcséredet.

A Conversific segítségével minden ehhez szükséges adat rendelkezésedre áll.
Értsd meg részletekbe menően, hogy hogyan és mit szeretnek vásárolni az ideális ügyfeleid, majd építs egy olyan értékesítési folyamatot ezekre az információkra ami a látogatót a lehető leghatékonyabban vásárlóvá konvertálja.
8 – Fedezd fel mitől lesz egy-egy termék csoport sikeres
A 9 beépített termék csoport segítségével megértheted, hogy mely termékeidnek érdemes javítani a termékoldalain, mely termékekre érdemes több forgalmat irányítani vagy éppen, hogy melyek képesek a legtöbb bevételt generálni és miért.
Ezek az információk elengedhetetlenek a termékpaletta optimalizálásához és a megfelelő termék marketinghez.

A 9 előre elkészített csoport mellett tetszőleges csoportokat is létrehozhatunk egyedi szűrési feltételek megadásával és megtekinthetjük a számunkra érdekes csoportok milyen teljesítménnyel rendelkeznek.
9 – Egyedi termék és vásárlói jelentések
Ez ekereskedelmi jelentések legkisebb, atomi részei az egyedi termék vagy egyedi vásárlói szintű jelentések.
A Conversificet úgy alkottuk meg, hogy a nagy képtől leáshassunk egészen a legkisebb részletekig.
Ezért minden egyes terméknek és minden egyes vásárlónak saját oldala van, ahol minden hozzájuk kapcsolódó részletet kielemezhetünk.
Megérthetjük például hogyan alakult egy adott termékből származó bevétel a hónapok múlásával vagy, hogy egy adott vásárló mennyit költött el nálunk mióta kapcsolatba került áruházunkkal és milyen termékeket vásárolt.

Ennek a funkciónak a segítségével egy-egy terméket tökéletesen optimalizálhatunk vagy egy vásárlónak tudunk végletekig személyre szabott üzenetet küldeni.
(A potenciális csomagajánlatokat is ezen a szinten fogod megtalálni 😉 )
+1 Igen! Profit számítás a Conversificben
Az, hogy mennyi profit származik egy-egy termék értékesítéséből talán az egyik legfontosabb sarokköve a sikeres webáruház üzemeltetésnek.
Nagy örömmel jelenthetem be, hogy elérhetőek profit adatok a Conversificben.

Így összehasonlíthatjuk egy-egy termékünket vagy marketing csatornánkat profitábilitás alapján is. Így már semmi sem állhat a háborítatlan növekedés útjába!
+2 Hogyan hozhatjuk ki a maximumot a Black Friday Cyber Monday (BFCM) időszakből
Az egyik előnye a Conversificnek, hogy megállás nélkül automatikusan detektálja a problémákat miközben történnek.
Így nem csak előre felkészülhetünk egy-egy kampányra, de folyamatosan, napról-napra nyomonkövethetjük azt és a program jelezni fogja, ha valahol “lyukakat” talál az értékesítési tölcsérben.

Neked semmi más dolgod nincs mint gyorsan reagálni és még idejében orvosolni a jelzett problémákat.
Ez volt a 9+2 általam kiválogatott listája a legfontosabb kérdéseknek, amire a Conversific választ tud adni. Köszönöm, hogy elolvastad a cikket!
A Conversificcel szeretnénk segíteni Neked megtalálni az adataidban rejtőző bevétel potenciált.
Hiszünk abban, hogy apróbb változtatások sora képes a legdrámaibb módon befolyásolni a bevételed. Azt szeretnénk, hogy egy átlagos webáruház is hozzáférjen olyan eszközökhöz, amiket eddig csak az olyan óriások használtak mint az Amazon vagy az eMag.
Szerző

Adavezérelt Marketing Specialista @ Conversific
Ha az adatok elemzéséről van szó, Péternél jobb választást nehezet lehetne találni. 3 év vállalati szférában szerzett analítikai tapasztalat után kezdett el webáruházakkal foglalkozni, és már többszáz webáruház adatainak elemzésében vett részt, illetve segített a konverziós rátájuk optimalizálásában.